четвъртък, 3 март 2016 г.

6 причини да прочетете "Двор от рози и бодли" от Сара Дж. Маас

  Толкова много исках да напиша изчерпателно ревю на книгата, но след няколко дни, в които не успях да измисля и едно изречение се отказах, затова този път представям "ревюто" си по този начин. 

 6. Няма cliffhanger. Книгата не свърши в най - важният и напрегнат момент, както повечето истории, затова намирам финала за много освежаващ. Но не се притеснявайте, защото останаха доста неизяснени неща, които тепърва трябва да се разглеждат по - подробно.

  5. Чете се бързо и лесно. Нито за момент не почувствах отегчение, защото с всяка изминала страница, историята ставаше все по - заплетена и пристрастяваща. Преди да се усетя вече бях в края на книгата, където всички неясни елементи придобиха смисъл. Вярно е, че втората половина на книгата е изпълнена с повече действия и обрати, но началото никак не бива да се подценява. Ролята на първата половина на книгата е да ни въведе в магическия свят на елфите, да ни срещне с героите и да ни разкаже за миналото и за проклятието, което е надвиснало над всички. 

  4. Второстепенните герои. Дълбочината, която Сара Дж. Маас им придава е забележителна и необикновена. Въпреки, че болката, смъртта и отчаянието са неизменна част от миналото на всеки един от тях, те не спират да се борят за едно по - добро и светло бъдеще. Героите, които ми направиха по - силно впечатление са Люсиен и Рисанд. Люсиен е най - добрият приятел на Тамлин. Спечели ме с чувството си за хумор, саркастичните забележки и лоялността му към Там. Рисанд е Великият господар на Двора на Нощта и действията му в края на книгата много ме объркаха. Надявам се положителната му промяна да не е само трик, защото започнах да изпитвам силни симпатии към него.


  3. Красавицата и Звярът. Или познати още като Фейра и Тамлин. Фейра е силна и независима героиня, която винаги поставя безопасността на семейството си на първо място. Животът я е направил отличен ловец и много точен стрелец. Въпреки, че е неграмотна е много интелигентна и изобретателна. Трудността й да се подчинява понякога ме вбесяваше, но обичах факта, че приема изкуството като убежище.

За разлика от Фейра, която спада към типичните женски персонажи, Тамлин е малко по - различен герой. Възхищавам се на решението му да бъде владетел, който не стимулира проливането на кръв и третирането на персонала като роби. Притежава сърце, което е изпълнено със състрадание и любов, която никога не се стопи, дори когато се превръщаше в звяр. Загрижеността и търпението, които проявява към Фейра са очарователни. 

  2. Стилът на писане. За пореден път Сара Дж. Маас ме изуми със завладяващия си стил на писане. Начинът й на изразяване е толкова деликатен и красив, а вниманието й към детайла ни помага да усетим и преживеем случващото се с главните герои.


  1.Светът. Върховни, безсмъртни и смъртоносни елфи. Създания, които не можеш да уловиш и убиеш или такива, които използват желанията на жертвите си, за да ги подмамят и изядат. Езера от звездна светлина. Проклятието на Двора на Пролетта. И много други магически елементи. Нямам търпение за продължението, защото съм пристрастена към светът, който Сара Дж. Маас е създала.


4 коментара:

  1. Великолепно "ревю" ❤ На мен лично много ми хареса този начин на рецензия ❤ БРАВО ❤ И определено това е една от книгите в списъка ми за четене ❤

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно написано "ревю"☺. В момента чета книгата и мога да кажа, че ме грабна от самото начало. Историята е завладяваща, изпълнена с емоции и динамика. Героите са изградени много добре, като прецизния стил на писане на авторката няма как да остане непохвален 😊 Има ли информация кога ще има продължение?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Датата на издаване в САЩ е 3 Май. Сигурна съм, че Егмонт ще се постараят до един месец да е и в нашите ръце. :)

      Изтриване