неделя, 4 октомври 2015 г.

READING SLUMP - Кошмарът на всеки читател


  
Reading slump ... даа понякога се случва и на най - добрите, но това не е краят на света. В този пост ще изброя няколко съвета, които се надявам, че ще са ви от полза. Това са нещата, които на мен винаги ми помагат, но ако знаете и други трикове ще се радвам да ги споделите. 




Сменете жанра Харесвам разнообразието и винаги се стремя да редувам жанровете, които чета. Това решение ме е спасявало от reading slump хиляди пъти. Ако повечето книги, които четете са от жанра фентъзи, тогава пробвайте с жанра contemporary. Важното е да излезете от зоната си на комфорт и да пробвате нещо различно, за да може след това да се насладите изцяло на любимия си жанр.

Прочетете някоя кратка книга Кратките книги са невероятни! Дългите описания ги няма, а действието се развива светкавично бързо. Ще отнеме само няколко часа да я прочетете, което ще ви помогне отново да влезете в обичайния си ритъм на четене.

Гледайте филм/сериалПонякога просто трябва да си починем за малко от четенето. И според мен филмите и сериалите са един чудесен вариант. Те също ни пренасят в други светове, но за много по - кратък период от време.

Препрочетете любими цитати и моменти Това е едно от нещата, които много обичам да правя. Срещата с любимите герои и препрочитането на някои сцени ми напомнят защо обичам да чета толкова много. 

Слушайте музикаОставете книгата настрана и пуснете любимите си песни. След това легнете, затворете очи и изчакайте магията на музиката да проникне във вас. Дори само няколко минути са достатъчни, за да се проясни съзнанието ви и отново ще сте готови да се върнете към четенето.

Оставете книгите на заден план - Не, не ви казвам да спрете да четете. Ако все пак не успеете да преодолеете отвратителния reading slump просто спрете с опитите за малко. Четенето трябва да ни носи удоволствие. Книгите винаги ще ги има, а желанието ви все някога ще се върне. Не забравяйте, че ние също имаме живот, който трябва да изживеем.

2 коментара:

  1. Отвсякъде съм съгласна с всичко, написано в поста (самият той е прекрасен!). Reading slump-овете са най-ужасното нещо, което може да се случи на един читател, а ми се струва, че с началото на годината всеки ги "хваща". Нещо, което намерих и е полезно за мен, е четенето на сила. Звучи ужасно, но понякога просто трябва да се убедя да седна да чета, колкото и да не ми се иска. В повечето случаи книгата ми става толкова интересна, че не усещам кога съм я преполовила. :) Следващото по ефективност занимание е гледането на сериали - него вече си го споменала :)
    Отново, чудесен пост, Ели! <3

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса този пост. Когато аз попадна в така наречения ''reading slump'' чувството е много потискащо, не мога да се принудя да довърша нито една книга, но наистина харесах съветите ти. Продължавай в същия дух :)

    ОтговорИзтриване